Лазер очищає метал від іржі (див. відео)
Для очищення поверхні металу від іржі та забруднення використовують СО2-лазер з довжиною хвилі 10,6 мкм та Nd:YAG-лазер з накачкою лазерними діодами - на основній та подвоєній частотах (довжини хвиль 1064 та 532 нм). Механізм очищення грунтується на лазерній абляції (випаровуванні поверхневого шару), який у разі генерації неодимовим лазером наносекундних імпульсів доповнюється оптичним пробоєм повітря, утворенням мікроплазми та ударної хвилі. Середня потужність лазерних очищувачів сягає 1000 Вт. Лазерне випромінювання підводиться до ручного очищувача (розміром з перфоратор) за допомогою гнучкого волоконно-оптичного кабеля [1]. Лінійна розгортка лазерного променя дозволяє утворити на поверхні лазерну смужку, щось на зразок світлового пензля, який стирає з поверхні іржу, стару фарбу, забруднення.
Лазерне очищення виявилося ефективним для відновлення не тільки сучасних, але й антикварних виробів, зокрема, монет Римської імперії. Для запобігання пошкодженню щільність енергії в лазерному імпульсі не перевищувала 0,4 Дж/кв.см [2].
Лазер очищає кузов автомобіля від старої фарби (див. відео)
Традиційно зняття шару старої фарби з автомобілів, літаків, суден та інших транспортних засобів здійснюється методом піскоструминного очищення, який створює багато шуму, пилу, забруднює середовище і зрештою є вибухонебезпечним. Лазерні очищувачі, які з'явилися останнім часом, позбавлені цих недоліків. Очищення відбувається внаслідок лазерної абляції - випаровування нагрітої речовини без її переходу в рідкий стан. Для цього потрібна інтенсивність випромінювання приблизно 20 кВт/кв.см. [1].
Для очищення поверхні металу від іржі та забруднення використовують СО2-лазер з довжиною хвилі 10,6 мкм та Nd:YAG-лазер з накачкою лазерними діодами - на основній та подвоєній частотах (довжини хвиль 1064 та 532 нм). Механізм очищення грунтується на лазерній абляції (випаровуванні поверхневого шару), який у разі генерації неодимовим лазером наносекундних імпульсів доповнюється оптичним пробоєм повітря, утворенням мікроплазми та ударної хвилі. Середня потужність лазерних очищувачів сягає 1000 Вт. Лазерне випромінювання підводиться до ручного очищувача (розміром з перфоратор) за допомогою гнучкого волоконно-оптичного кабеля [1]. Лінійна розгортка лазерного променя дозволяє утворити на поверхні лазерну смужку, щось на зразок світлового пензля, який стирає з поверхні іржу, стару фарбу, забруднення.
Лазерне очищення виявилося ефективним для відновлення не тільки сучасних, але й антикварних виробів, зокрема, монет Римської імперії. Для запобігання пошкодженню щільність енергії в лазерному імпульсі не перевищувала 0,4 Дж/кв.см [2].
- http://www.cleanlaser.de/wEnglish/produkte/high-power-cl-1000.php.
- http://trajan.numizmat.netnwww.trajan.numizmat.net/papers/num5.pdf.
Лазер очищає кузов автомобіля від старої фарби (див. відео)
Традиційно зняття шару старої фарби з автомобілів, літаків, суден та інших транспортних засобів здійснюється методом піскоструминного очищення, який створює багато шуму, пилу, забруднює середовище і зрештою є вибухонебезпечним. Лазерні очищувачі, які з'явилися останнім часом, позбавлені цих недоліків. Очищення відбувається внаслідок лазерної абляції - випаровування нагрітої речовини без її переходу в рідкий стан. Для цього потрібна інтенсивність випромінювання приблизно 20 кВт/кв.см. [1].
Немає коментарів:
Дописати коментар